Veelgestelde vragen

Seizoenkaart

Ik wil mijn seizoenkaart verlengen. Hoe doe ik dit?

Je seizoenkaart verlengen is heel eenvoudig. Je hebt een persoonlijke e-mail ontvangen van Ticketpoint met daarin een unieke betaallink. Voldoe deze betaling. Is dit gelukt? Dan ben jij er ook komend seizoen weer bij! Meer uitleg vind je via het stappenplan.

Heb je geen e-mail gehad? Of wil je je bestelling wijzigen? Neem dan contact op met Ticketpoint. Dat kan via de klantenservice van Ticketpoint of via 0900 - 9000 801 (bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 uur en 17.30 uur). Het is ook mogelijk je seizoenkaart te verlengen via de administratie van het Kras Stadion. Deze is geopend tijdens kantooruren.

Ik heb geen mail ontvangen van Ticketpoint. Klopt dit?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wij adviseren je altijd ten eerste je spam/reclame inbox te bekijken, het wil soms voorkomen dat onze mails hierin belanden. Het kan ook zijn dat je ons mailadres aangemerkt hebt als ongewenst, kijk bij je mailinstellingen of dit het geval is.

Heb je ook geen mail ontvangen in je spam/reclame inbox, dan kan het zijn dat er een typefout is gemaakt bij het invullen van je e-mailadres. Neem dan contact op met de klantenservice van Ticketpoint zodat dit hersteld kan worden.

Hoe kan ik mijn huidige stoel wijzigen?

Wil je jouw huidige seizoenkaart verlengen, maar wel naar een ander vak of andere stoel? Neem dan contact op met de klantenservice van Ticketpoint. Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken.

Wanneer ontvang ik mijn seizoenkaart?

Direct na aankoop ontvang je een digitale seizoenkaart in de Ticketmatic app. De fysieke seizoenkaart ontvang je voor de start van het seizoen. Wil je meer informatie over de Ticketmatic app klik dan hier.

Hoe kan ik een extra seizoenkaart bestellen?

Wil je met het verlengen van je huidige seizoenkaart(en) nog een extra seizoenkaart bestellen, dan is dit ook mogelijk. Neem dan contact op met de klantenservice van Ticketpoint vóór je jouw huidige seizoenkaart(en) verlengt. Dan kunnen wij je een nieuwe betaalinstructie toesturen inclusief de extra seizoenkaart(en).

Ik wil een nieuwe seizoenkaart bestellen, hoe doe ik dit?

Je kunt een seizoenkaart bestellen via onze ticketpartner Ticketpoint. Via de speciale pagina van FC Volendam kun je seizoenkaarten bestellen. Klik hier voor een stappenplan hoe je een seizoenkaart kunt bestellen.

Gegevens

Heb ik een account nodig om online tickets en/of een seizoenkaart te bestellen?

Je hebt geen account nodig om tickets of een seizoenkaart te bestellen. Klik hier om tickets of een seizoenkaart te bestellen.

Waar kan ik mijn ordernummer terugvinden?

Je ordernummer kun je terugvinden op de bestelbevestiging, die je per mail hebt mogen ontvangen direct na aankoop. Het ordernummer kun je ook nog terugvinden op de afschrijving bij je bank.

Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?

Onderaan in de bevestigingsmail vind je een kopje ‘’Persoonlijke gegevens’’. Daarin staat ‘’klik hier om je persoonlijk gegevens te updaten’’. Wanneer je daar op klikt kun je je gegevens aanpassen.

Tickets

Ik heb online kaarten besteld, kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Wijzigen

Het is mogelijk om je bestelling te wijzigen, hier betaal je eenmaal per reservering €5,75 wijzigingskosten voor. Wil je je bestelling wijzigen, neem dan contact op met de klantenservice van Ticketpoint.

 

Annuleren

Annuleren van je bestelling is alleen mogelijk wanneer je Ticketpoint Garantie hebt afgesloten op je aankoop.

 

Ticketpoint Garantie

Een Ticketpointgarantie kun je bij elke reservering toevoegen, dit kost €3,50 per ticket. Wanneer je door een ongeval of ziekte niet bij het evenement aanwezig kunt zijn, worden de ticketgelden in enkele gevallen vergoed. Hiervoor dien je wel een bewijsdocument kunnen overleggen. Voor meer informatie over een Ticketpoint Garantie klik hier.

 

Wil je annuleren? Kijk dan eerst in je bevestigingsmail of je een Ticketpoint Garantie hebt afgesloten. Heb je deze afgesloten en valt de reden onder de voorwaarden, neem dan contact op met de klantenservice van Ticketpoint. Stuur direct een bewijsdocument met je aanvraag mee. Hiermee kan annuleringsaanvraag sneller worden verwerkt.

Hoe kan ik bestelde toegangskaarten betalen?

Voor online boekingen is alleen betalen met IDEAL mogelijk. Kun je niet per IDEAL betalen maar wel met bankoverschrijving neem dan contact op met Ticketpoint.

Wat moet ik doen als mijn betaling mislukt is?

Wanneer de betaling mislukt, kan dit verschillende oorzaken hebben.

  • Er kan geen verbinding worden gemaakt met het betaalplatform / de bank ( door een storing);
  • De bestelling die je wilt afrekenen is niet meer beschikbaar omdat deze is verlopen.

In beide gevallen is het niet mogelijk om je reservering af te ronden. Je gereserveerde tickets zijn terug in verkoop of zullen terug in verkoop vallen. De tickets zijn in dit geval niet gereserveerd. Het is uiteraard mogelijk om een nieuwe reservering te plaatsen.

We zouden willen adviseren om altijd je bank (voor mogelijke storingen) en saldo te checken voor start verkoop.

Blijven de problemen zich aanhouden, neem dan contact op met de klantenservice van Ticketpoint.

 

Hoe ontvang ik mijn gekochte tickets?

In het bestelproces kun je de levering voor je tickets kiezen. De mogelijkheden voor levering zijn e-ticket, mobielticket, ticket per post, aangetekend per post en per post in Ticketpoint cadeauverpakking. Aan enkele leveringswijze zitten extra kosten verbonden.

Ik ben supporter van de bezoekende club, kan ik online tickets bestellen?

Helaas is dit niet mogelijk wegens gemaakte afspraken met onze gemeente en de bezoekende club.


Het (online) verkoopkanaal is uitsluitend bestemd voor supporters van FC Volendam en niet voor supporters van de bezoekende club of personen die woonachtig zijn in deze regio. FC Volendam heeft het recht om supporters van de bezoekende club te weren bij de ingang van het stadion. Restitutie is niet mogelijk. De koper/aanvrager van de tickets is te allen tijde verantwoordelijk voor alle aangeschafte tickets. Doorverkoop of doorgeven van tickets is strafbaar!

Wanneer ontvang ik mijn gekochte ticket?

Wanneer je gekozen hebt voor e-ticket of mobielticket, ontvang je de gekochte ticket(s) direct in je mail of in de Ticketmatic app. Heb je gekozen voor een optie per post dan ontvangen je de tickets binnen zeven werkdagen.

Hoe kan ik online tickets bestellen?

Het is op dit moment niet mogelijk om losse tickets te bestellen voor wedstrijden van FC Volendam. Wel is het mogelijk om je seizoenkaart te bestellen. Klik hier om je seizoenkaart te bestellen.

Hoeveel kaarten kan ik (online) bestellen?

Vanaf het begin van het seizoen staan alle wedstrijden online in de verkoop.
Per wedstrijd kun je maximaal twee kaarten per persoon bestellen.

Zodra het vooroverleg, met de bezoekende club en onze gemeente, heeft plaatsgevonden kan dit aantal verhoogd worden naar vier of acht kaarten. Het vooroverleg vindt ongeveer vier tot vijf weken voor de wedstrijd plaats.

Voor welke tribunes kan ik online kaarten kopen?

Online kun je kaarten aanschaffen voor de volgende tribunes:

  • Jaap Jonktribune (excl. de vakken JD/JE)
  • Jaap Bondtribune
  • Pé Mührentribune
Hoe kan ik kaarten bestellen voor de hoofdtribune?

Kaarten voor de hoofdtribune worden niet online verkocht en kunnen worden aangevraagd via: ticketing@fcvolendam.org
Vermeld hierbij je NAW-gegevens en de gewenste tribuneplaats(en).

Catering

Welke cateringpunten zijn er in het Kras Stadion?

Hoofdtribune:                  ClubCorner
Jaap Jonk tribune:          Aan De Dijk (supporterscafé) + Cateringpunt
Pé-Mühren tribune:        Cateringpunt
Jaap Bond tribune:         Cateringpunt
Uitvak:                            Cateringpunt

Entreebeleid

Hoe kom ik bij de Runderkamp Lounge?

Deze ruimte is te vinden in het hoekgebouw (hoofdtribune/Pé Mühren).


Heb je een kaart voor de hoofdtribune? Je kunt de Runderkamp Lounge verlaten door de nooduitgang achterin de lounge.
Op vertoon van je kaart kun je weer terug naar binnen.

Hoe kom ik bij het spelershome of de persruimte?

Deze ruimtes zijn te bereiken via de ingang spelershome.
 

Begane grond:                 Persruimte
1e etage:                          Spelershome

Hoe kom ik bij de Mercedes Benz Lounge of de bestuurskamer?

Deze ruimtes zijn te bereiken via de ingang bestuurskamer.
 

Begane grond:                  Bestuurskamer
2e etage:                          Mercedes Benz Lounge

Hoe kom ik bij het supporterscafé ‘Aan De Dijk’ van FC Volendam?

‘Aan De Dijk’ is te bereiken via de ingang van de Jaap Jonk tribune (lange zijde).
Het supporterscafé bevindt zich onder de tribune.
 

Heb je geen kaartje voor de Jaap Jonk tribune maar voor één van de andere tribunes?
Je kunt binnendoor via de hekken naar de juiste tribune.

Hoe kom ik bij de administratie/receptie van het Kras Stadion?

De administratie van het Kras stadion bevindt zich in het midden onder de hoofdtribune (Dr. Duintribune).
Entree via de glazen schuifdeuren.

Hoe kom ik bij de ClubCorner (cateringpunt hoofdtribune)?

De ClubCorner is te vinden bij de ingang bij vak DT.

Hoe kom ik vanuit de ClubCorner bij de vakken DB, DA en HS op de hoofdtribune zonder twee keer gescand te worden?

Je kan voorlangs bij de hoofdtribune naar de vakken DB, DA en HS.

Let op: het kan zijn dat de doorgang gesloten is als de spelers het veld op komen voor de warming-up, het veld afgaan na de warming-up en bij opkomst voor de wedstrijd. Hierna is het wel weer mogelijk.

Hoe kom ik vanuit de ClubCorner bij de Pé-Mühren tribune?

Je kunt vanuit de ClubCorner via het hek binnendoor naar de Pé-Mühren tribune.

Hoe kom ik bij de Rabo Lounge, Club van 200 of de Botterzaal?

Deze ruimtes zijn te bereiken via de ingang bij de administratie.
 

1e etage:                            Club van 200 + Botterzaal
2e etage:                           Rabo Lounge
 

Vanuit de Rabo Lounge kun je via de Club van 200 (1e verdieping) naar je plek op de hoofdtribune.

Hoe kom ik vanuit de Rabo Lounge op de hoofdtribune zonder twee keer gescand te worden?

Vanuit de Rabo Lounge op de 2e verdieping kun je via de Club van 200 op de 1e verdieping naar de hoofdtribune.

Hoe kom ik bij de Red Carpet-, Orange Lounge of het museum (Uniek Volendam)?

Deze ruimtes zijn te bereiken via de ingang van ons museum (Uniek Volendam).
 

1e etage:                            Museum
2e etage:                           Red Carpet + Orange Lounge

Nieuwsbrief

Hoe schrijf ik mij in voor de nieuwsbrief?

Meld je aan voor de supportersnieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwtjes van FC Volendam.
Meld je aan voor de Oranjepost.

Bereikbaarheid & parkeren

Kom ik in aanmerking voor een parkeerkaart?

FC Volendam geeft geen parkeerkaarten uit.
Als je Volendam binnenrijdt wordt door middel van borden aangegeven waar geparkeerd kan worden. 

Contact afdeling ticketing

Wat zijn de contactgegevens en openingstijden van de afdeling ticketing?

De ticketing wordt verzorgd door ticketpartner Ticketpoint.

Online klantenservice (24/7 bereikbaar)
Bestellijn: 0900 - 9000 8000 (€ 0,60 p/m)
Klantenservicelijn: 0900 - 9000 801 (lokaal tarief, alleen voor reeds bestelde tickets)

Ticketpoint is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 - 17:30 uur.

 

Ticketing Kras Stadion
Ticketing: ticketing@fcvolendam.org
Openingstijden

Wat is het bezoekadres?

Kras Stadion
Sportlaan 10
1131 BK Volendam



Laatste nieuws